Ono to vlastně začalo už na střední škole. Seděli jsme s Petrem v jedné lavici a spekulovali, jaký automobil si společně pořídíme a zpojízdníme. Jestli nějakou oktávku jako Kyselka z vedlejší třídy nebo co. To se psal rok asi 1987 a v řidičáku nám zasychalo razítko u skupiny B. ( U skupiny T už bylo zaschlé, u Petra dokonce i u skupiny M.)

Pak jsme se nějak rozběhli, oženili, zabývali se dětmi, manželkami a hodně času jsme věnovali svým automobilům, které jsme si postupně nezávisle pořizovali k zachování jakés takés mobility. Já vlastnil postupně škodovku 105, 100 a 120 a prakticky jsem se na nich empiricky vyučil ještě automechanikem.

U Petra to proběhlo obdobně s Trabantem 601 a Renaultem 18.

A pak přišla ta doba, kdy si moje rodina pořídila Fiata Tempru SW a já k tomu začal dostávat ještě postupně různé služební Felicie a Petr si pořídil Felicii Combi.

Najednou nám to úsilí ke zprovoznění samohybů začalo chybět. Žádné ležení pod vozem, žádné shánění náhradních dílů. Jenom sednout, otočit klíčkem a jet.

Taky jsme začali dětinštět a v hospodě u piva jsme si říkali :” Vole, pořídit si oktávku, to by bylo !”

Nějak se to seběhlo, a dneska nám stojí v garáži jedna oktávka rozebraná a druhá na zahradě složená a pojízdná.

Taky nám bylo od začátku jasné, že je třeba dělat jakous takous dokumentaci našeho bláznoství.

Tak tady je.

Občas se u nás zastaví někdo z kolegů, někdy i s vozem, někdy jen tak na pokec, někdy za účelem údržby. Pořádek musí být, takže jsou to tito s těmito vozidly

Obrázky zatím nemám úplně všechny vlastní, tak jsem si nějaké vypůjčil a průběžně je vyměňuji.

Tadyhle ten je Žalman :

 

 Teď by bylo jedině poctivé, pochlubit se sám sebou. Tady jsem někdy na jaře 1998 :

(pro ty, co mě nemůžou najít – já jsem ten opřený o střechu auta)

Trochu novější fotografii, dokonce stylovou, mám tady

A kontakty na nás ?

Petr – mobil 0602 61 43 48, e-mail petr.zalman@volny.cz

Já – inža – mobil 0607 64 24 96, e-mail novak@cargo-partner.com anebo petrinza@seznam.cz

A proč se naše vozy jmenují, jak se jmenují :

Klíč je asi tento – každé další auto dostává jméno začínající následujícím písmenem abecedy po autě předcházejícím. Auta s motory 1221 ccm mají jména ženská, s motory 1089 ccm mužská.

Tady jsme zachytili nadpoloviční většinu našeho současného autoparku. Zleva doprava : Můj služební Bobík, Bedřich, Petrova Felicie Combi. Chybí tu jen můj Fiat Tempra SW, odstavený před barákem na Černém Mostě a Andula, nyní rozebraná a uskladněná dílem na Ploskově, dílem v Sázavě.

 

Jak už jsem uvedl jinde, v létě roku 2001 u mě nastala závažná životní změna. Dal jsem vale paneláku a přestěhoval se do vlastního domečku v Horních Počernicích. S tím souvisí fakt, že mimo to, že mi spoustu času sežere zaměstnání, spoustu času potřebuju taky věnovat domečku. Na druhou stranu, kdykoliv mám chvilku volnou, můžu se, byť na pár okamžiků, zanořit do garáže pod vůz

Zpět na hlavní stránku